top of page

Urlaub

AFSTUDEERPROJECT - VISUELE IDENTITEIT

Urlaub is een creatieve werkplek in Utrecht. De stagnerende groei aan aanmeldingen van de workshops en cursussen vormde een bedreiging voor het voortbestaan van Urlaub.

Om de conversie te verhogen moest de oorzaak ervan onderzocht worden.

 

De doelgroep is steeds vaker opzoek naar een verrijking van technische vaardigheden of wil zich ontdoen van de dagelijkse sleur. Zij wil geïnspireerd en gemotiveerd raken. Deze beweegreden zijn van invloed op de aanmeldingen en zijn daarom meegenomen in de conceptontwikkeling.

Afstudeerproject Hogeschool Utrecht, 2015  |  Opdrachtgever Ellen Vesters, Urlaub

Opdracht Onderzoek, concept en ontwerp visuele identiteit

Urlaub_patroon_groen_3.png
Urlaub_patroon_roze_2.png
Urlaub_patroon_blauw_1.png
Urlaub_logo_met slogan_rgb.png

Een belangrijke conclusie van het onderzoek is dat de onderontwikkelde visuele identiteit leidt tot een lage naamsbekendheid, wat op haar beurt voor een lage conversie zorgt. Door de visuele identiteit aan te pakken en deze te laten aansluiten bij de merkpersoonlijkheid van Urlaub, kan zij zich op een herkenbare manier profileren richting de doelgroep en hen verleiden tot conversie.

 

Het verhaal van Urlaub werd als uitgangspunt genomen voor het ontwikkelen van de vernieuwde visuele identiteit en werd uitgewerkt in o.a. een inspirerende en creatieve website, een aanpassing in het logo en diverse communicatie-uitingen.

Urlaub_beslisboom_2015.gif
Iphone_Urlaub-Instagram.png
Urlaub_Socialmedia_Facebook_ipad_web.png
bottom of page